Jak zwalczyć bezsenność?

Od jakiegoś czasu borykasz się z problemem braku snu? Innowacyjne metody nie działają? Czy da się wyleczyć bezsenność? Czy tabletka na sen to dobre rozwiązanie? Okazuje się, że około 10% ludzi cierpi na brak snu, który działa źle na nasz układ psychiczny oraz fizyczny, powodując różne problemy, na przykład zaburzenie nastroju, spadek motywacji, czy spowolnienie reakcji. Na początku powinniśmy zdiagnozować przyczynę braku snu – może to być silny stres (np. przed egzaminem lub innym ważnym wydarzeniem), stosowanie niektórych leków lub substancji psychoaktywnych, czy cukrzyca i choroby jelit. W takiej sytuacji warto więc udać się do lekarza po diagnozę. Brak snu może mieć też gorsze skutki – powoduje na przykład trudności z żywieniem i problemy psychosomatyczne.

Jakie są sposoby na bezsenność?

Masz długotrwałe problemy ze snem? Cierpisz na cykliczne zaburzenia snu? Nie pomaga liczenie baranów? Co dalej? Musisz przede wszystkim nauczyć swój organizm przejścia z trybu czuwania do trybu spoczynku. Przeciętny człowiek powinien spać od 7 do 9 godzin w nocy. Niektórzy ludzie potrzebują snu zdecydowanie więcej. Tak naprawdę wpływa na to wiele czynników. Często jest to także uzależnione od wieku, wykonywanego zawodu, wysiłku w czasie dnia, niekiedy od rodzaju pracy. Istotne może tu okazać się natężenie światła w naszej sypialni. Przed zaśnięciem warto również wyłączyć nasze urządzenia elektryczne i przede wszystkim odstawić telefon. Pomocne będą informacje znajdujące się na https://terapiabezsennosci.pl/

Jak łatwiej zasnąć?

Zbyt długie spędzanie czasu np. przed laptopem szczególnie przed snem może doprowadzić do złego funkcjonowania naszego organizmu. Organizm może po prostu zacząć mylić dzień z nocą. Tak więc przed snem nie myślimy o sprawach przyziemnych, a pracę zostawiamy na kolejny dzień. Istotny jest również fakt, gdzie dokładnie śpimy. Ważne, aby nasze łóżko było po prostu wygodne, aby pozwoliło nam na 100% regenerację i rozprostowanie się. Zapamiętajmy, że dzień kończymy i zaczynamy w sypialni. Istotną rolę odgrywa również temperatura powietrza w pomieszczeniu, w którym śpimy. Najbardziej optymalna to od 18-21 stopni Celsjusza. Dość popularne w ostatnich czasach są także czynniki medytacji i inne techniki relaksacji. Ważny jest także nasz ostatni posiłek. Najlepiej, aby był on dwie godziny przed snem.